§ 1
INFORMACJE OGÓLNE O SKLEPIE
- Sklep internetowy działający pod adresem www.ledoxrental.pl prowadzony jest przez firmę Ledox Rental Sp. z o.o., zarejestrowana pod adresem: ul. Pszenna 2a, 64-115 Wilkowice (poczta Święciechowa), który jest również adresem korespondencyjnym, a także miejscem prowadzenia działalności; wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000814778, NIP: 6972374317, REGON: 384908354; posiadająca kapitał zakładowy w kwocie 10.000,00 złotych.
Dane kontaktowe:
– adres e-mail: rental@ledox.com.pl
– nr telefonu: +48 511 731 326 - Niniejszy regulamin określa zasady i warunki korzystania ze sklepu internetowego ledoxrental.pl. Regulamin jest ogólnodostępny na stronie internetowej sklepu w zakładce „Regulamin”, znajdującej się w dolej części witryny.
§ 2
DEFINICJE
- Sklep – oznacza sklep internetowy prowadzony pod adresem www.ledoxrental.pl.
- Klient – oznacza każdą osobę przeglądającą treść Sklepu.
- Konsument – oznacza konsumenta w rozumieniu przepisów dyrektywy PE i Rady nr 2011-83-UE z dnia 25-paź-2011, tzn.: każda osoba fizyczna, która dokonując zakupów w Sklepie, działa w celach niezwiązanych z działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą ani wykonywaniem wolnego zawodu.
- Przedsiębiorca – oznacza przedsiębiorcę w rozumieniu przepisów dyrektywy PE i Rady nr 2011-83-UE z dnia 25-paź-2011, tzn.: każdą osobę fizyczną lub każdą osobę prawną, niezależnie od tego, czy jest to podmiot publiczny czy prywatny, która dokonując zakupów w Sklepie – w tym również za pośrednictwem każdej innej osoby działającej w jej imieniu lub na jej rzecz – działa w celach związanych z jej działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą lub wykonywaniem wolnego zawodu.
- Użytkownik – oznacza Konsumenta lub Przedsiębiorcę, który posiada w Sklepie konto.
§ 3
REJESTRACJA I OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Klient może składać zamówienia w Sklepie po założeniu konta lub bez rejestracji podając jednorazowo dane wymagane do realizacji zamówienia. Klient posiadający konto staje się Użytkownikiem.
- Klient może założyć konto przy składaniu zamówienia lub korzystając z formularza dostępnego w panelu klienta.
- W celu założenia konta Klient ma obowiązek:
– wypełnić wszystkie wymagane pola, w tym ustanowić dla siebie hasło, które nie może być krótsze niż 8 znaków i nie dłuższe niż 20 znaków;
– złożyć oświadczenie woli, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego postanowienia;
– złożyć oświadczenie woli, że wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu realizacji umów zawartych za pośrednictwem Sklepu. - W momencie zakładania konta oraz w dowolnym późniejszym terminie Klient może wyrazić zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu otrzymywania wszelkich informacji handlowych od Sklepu (jak np. informacje o nowych produktach, promocje, itd..).
- Po przesłaniu wypełnionego formularza Klient otrzymuje od Sklepu drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej potwierdzenie rejestracji Konta. W potwierdzeniu zawarty jest link aktywacyjny, którego kliknięcie powoduje aktywacje Konta.
- Po zalogowaniu się do konta Użytkownik może dokonywać zmian danych podanych podczas rejestracji oraz przeglądać swoje dotychczasowe zamówienia. Umożliwia to korzystanie z Panelu Klienta.
- W sytuacji uzasadniającej przypuszczenie, że hasło do Konta danego Użytkownika znalazło się w posiadaniu osoby nieuprawnionej, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie zmienić hasło za pośrednictwem Konta lub powiadomić o tym fakcie Sklep z wykorzystaniem wszelkich możliwych środków komunikacji.
- Podanie danych w trakcie rejestracji jest dobrowolne, a osobie która udostępnia dane przysługuje prawo do ich dostępu, poprawiania, usunięcia oraz do odwołania w każdym czasie wyrażonych zgód na otrzymywanie informacji handlowych. Zgoda na przesyłanie Klientowi informacji handlowych może być w każdym czasie cofnięta. Chęć cofnięcia zgody na przetwarzanie danych Klient powinien zgłaszać do obsługi Sklepu mailowo lub telefonicznie.
- Powierzone dane są przechowywane i zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Więcej informacji na ten temat znajduje się w dostępnej poprzez stronę Polityce Prywatności.
- Dane udostępniane przez Klientów podczas rejestracji będą wykorzystywane przez Sklep wyłącznie w celu realizacji zamówień, do wewnętrznych celów Sklepu dotyczących ewidencjonowania sprzedaży oraz w celach podatkowych. O ile Klient wyrazi na to zgodę podczas rejestracji, jego dane mogą być również wykorzystywane do przesyłania przez Sklep informacji handlowych dotyczących nowych produktów lub promocji.
- Sklep informuje, że zawieranie umów sprzedaży w Sklepie następuje drogą elektroniczną, w ramach której adres e-mail i hasło Użytkownika stanowią wyłączny sposób jego identyfikacji przez Sklep i zamówienia skutecznie złożone z użyciem ww. elementów będą prawnie wiążące dla stron.
§ 4
INFORMACJE O TOWARACH, CENACH, RABATACH I GWARANCJACH
- Sklep umożliwia Użytkownikom w szczególności:
– składanie zamówień na towary dostępne w Sklepie internetowym oraz zawieranie umów sprzedaży na odległość,
– uzyskiwanie informacji o towarach oraz usługach dostępnych w Sklepie internetowym, - Informacja o towarach przedstawiona na stronie Sklepu nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów prawa. Stanowią one ogłoszenie i informację Sklepu o towarach możliwych do zakupu poprzez złożenie przez Użytkownika ofert zakupu na stronie Sklepu internetowego oraz sugerowany cennik towarów, które to stanowią zaproszenie do składania ofert w celu zawarcia umowy sprzedaży.
- Sugerowane ceny podawane w Sklepie są wyrażone w złotych polskich (PLN) netto i brutto.
- Sugerowane ceny zawierają rabat od cen katalogowych producentów, którego udzielenie jest jednoznaczne z przeniesieniem pewnych obowiązków gwarancyjnych na Użytkownika dokonującego zakupów w Sklepie.
- Szczegółowy zakres obowiązków gwarancyjnych o którym mowa w ustępie powyżej jest opisany w Warunkach Gwarancyjnych, które są dostępne na stronie Sklepu.
- Cena końcowa do zapłaty brutto wraz z kosztami przesyłki w wybranej przez Użytkownika opcji dostawy towarów podawana jest przez Sklep w potwierdzeniu otrzymania zamówienia. Koszty przesyłki w zależności od możliwych opcji wskazane są również na stronie Sklepu przy składaniu zamówienia.
- Zdjęcia i obrazki ilustrujące poszczególne towary mają charakter poglądowy i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu oferowanych produktów. Grafiki te są dostarczane przez producenta i to on odpowiada za ich zgodność z towarem o danym numerze identyfikacyjnym.
§ 5
ZAMÓWIENIA, ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Klient lub Użytkownik wybiera towar przedstawiony na stronie Sklepu, a następnie po koniecznym zapoznaniu się ze szczegółami produktu (m.in. takimi jak opis, wymiary, dane techniczne) klika w funkcję „Dodaj do koszyka”, umieszczoną przy opisie wybranego towaru. Usuwanie towaru z koszyka odbywa się poprzez kliknięcie w funkcję „Usuń” (czerwona ikona „X”) w koszyku.
- Klient może dodać wiele produktów do koszyka, jednocześnie mając możliwość zmiany ilości sztuk wybranych produktów.
- Po zakończeniu wybieraniu towarów oraz po wypełnieniu wymaganych pól formularza zamówienia Klient lub Użytkownik klika w funkcję „Przejdź do kasy”, co powoduje przejście do formularza finalizacji zakupu:
– Użytkownik, czyli Klient, który dokonał uprzednio rejestracji (założenia Konta) w sposób opisany w §3 Regulaminu po kliknięciu w funkcję „Przejdź do kasy” kończy etap składania oferty zakupu poprzez zalogowanie się i kliknięcie w funkcję „Kupuję i płacę”.
– Klient, który składa ofertę zakupu bez uprzedniej rejestracji jest obowiązany postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na stronie Sklepu internetowego oraz wypełnienie wszystkich wymaganych pól. Pola wymagane będą wyraźnie zaznaczone jako konieczne do wypełnienia, o czym Klient zostanie poinformowany. - Po skutecznym zatwierdzeniu opcji „Kupuję i płacę” na adres e-mail Użytkownika lub Klienta zostanie wysłany komunikat o złożeniu zamówienia wybranych produktów do Sklepu. Wówczas zamawiający postępuje zgodnie z wybraną przez siebie formą płatności.
- Sklep po otrzymaniu zamówienia sprawdza stan magazynowy. Jeżeli towar o wybranej przez Użytkownika specyfikacji technicznej i cenowej:
– nie jest dostępny: Sklep kontaktuje się z Użytkownikiem i ustala dalsze postępowanie.
– jest dostępny na magazynie sklepu, lub na magazynie producenta: Sklep przyjmuje zamówienie do realizacji i przesyła do Użytkownika:- specyfikację wybranego towaru,
- wybrany przez Użytkownika sposób płatności,
- sposób dostawy,
- planowany termin dostawy.
- W tym momencie zawierana jest umowa sprzedaży towarów, a zamówienie przyjmuje status „W trakcie realizacji”.
- Sklep każdorazowo informuje Użytkownika na podany adres e-mail o momencie wysłania towarów z magazynu oraz o spodziewanym terminie i godzinie dostawy w komunikacie „Dostawa Realizacji Zamówienia”. Jeżeli dostępne – Sklep podaje w komunikacie numer listu przewozowego. W przypadku większej ilości przesyłek i/lub możliwych różnych terminów dostaw, Sklep kontaktuje się z Użytkownikiem drogą telefoniczną w celu ustalenia szczegółów dostawy.
- Umowa sprzedaży towarów pomiędzy Sklepem a Użytkownikiem zawierana jest w języku polskim i stosuje się do niej przepisy prawa polskiego.
- Dokument sprzedaży w wersji papierowej (faktura VAT) zostaje przesłany listownie na adres dostawy Towarów lub dołączony do paczki zawierającej towar.
§ 6
DOSTAWA TOWARU
- Dostawy są realizowane za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm kurierskich na zlecenie Sklepu.
- W miarę możliwości Sklep przekazuje Użytkownikowi nazwę dostawcy oraz numer listu przewozowego, oraz spodziewany termin i godzinę dostawy.
- Użytkownik we własnym zakresie i na własny koszt organizuje rozładunek Towaru ze środka transportu. W przypadku Towarów o dużych gabarytach i/lub dużej wadze może być konieczne użycie urządzeń podnoszących (np. dźwig, wózki widłowe, itp..).
- Przy odbiorze przesyłki od kuriera Użytkownik jest zobowiązany:
– sprawdzić jej stan, w szczególności czy opakowanie nie ma śladów uszkodzeń,
– sprawdzić czy Towar był przewożony we właściwej pozycji określonej na opakowaniu,
– sprawdzić czy dostarczono wszystkie zamówione Towary. - W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek nieprawidłowości Użytkownik powinien odmówić przyjęcia przesyłki, sporządzając z udziałem kuriera odpowiedni protokół oraz niezwłocznie poinformować o tym fakcie Sklep za pomocą wszelkich możliwych środków komunikacji.
§ 7
PRAWO KONSUMENTA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
- Konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając na piśmie oświadczenie woli w terminie 14 dni. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczony jest od dnia dostawy Towarów. Dla zachowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, wystarczy wysłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed jego upływem lub załączyć do przesyłki ze zwracanym towarem na adres Sklepu.
- Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje w przypadkach, gdy:
– towar wykonywany był na specjalne zamówienie (np. filtry powietrza), itp..
– towar po wmontowaniu go w celu sprawdzenia uległ nierozłącznemu połączeniu lub trwałemu zużyciu w stopniu uniemożliwiającym jego ponowne wykorzystanie (np. uszczelki, izolacje techniczne, itp..). - Informacja o braku możliwości zwrotu towaru w związku z sytuacjami opisanymi w ustępie powyżej jest każdorazowo umieszczona w karcie produktu.
- Konsument odsyła Towar na adres Sklepu:
– bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Sklepu o decyzji;
– na własny koszt, tzn. Konsument jest zobowiązany zorganizować i opłacić transport Towarów we własnym zakresie i na własny koszt. - Zwracany towar powinien być w stanie niezmienionym, nie noszącym śladów użytkowania.
- Sklep zwraca Użytkownikowi koszty Towarów oraz dostawy w pełnej wysokości po otrzymaniu Towarów i potwierdzeniu stanu wskazującego na brak śladów zużycia.
- W razie odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa taka uważana jest za niezawartą.
- Przedsiębiorca nie będący Konsumentem nie posiada możliwości odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
§ 8
PROCEDURA REKLAMACJI I GWARANCJI
- Towary sprzedawane przez Sklep mogą być objęte gwarancja udzieloną przez producenta Towaru bądź dystrybutora. Sklep nie udziela żadnej osobnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Towary.
- Warunki gwarancyjne producenta lub dystrybutora są określone dla każdego Towaru i opisane w Warunkach Gwarancyjnych.
- Klient może reklamować Towar posiadający wady w następujący sposób:
– korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji – w tym wypadku Klient reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a Sklep może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Klient według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sklepu na adres e-mail: rental@ledox.com.pl lub m.kobylanski@ledox.com.pl;
– korzystając z uprawnień przysługujących mu od sprzedawcy w związku z niezgodnością produktu z umową – w takim przypadku należy złożyć reklamację poprzez wysłanie reklamacji na adres e-mail: rental@ledox.com.pl lub m.kobylanski@ledox.com.pl. Sklep po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego kontaktuje się z Użytkownikiem w celu ustalenia szczegółów zwrotu Towaru i rozpoczęcia trybu reklamacji. - Po sprawdzeniu Towaru i uznaniu reklamacji – Sklep na swój koszt:
– jeżeli możliwa jest naprawa – wysyła Towar naprawiony,
– jeżeli naprawa nie jest możliwa – wysyła Towar nowy identyczny z reklamowanym,
– jeżeli nie jest możliwe wysłanie nowego identycznego towaru – wysyła nowy Towar równoważny i nie gorszy / tańszy od Towaru reklamowanego,
– jeżeli nie jest możliwe wysłanie nowego Towaru równoważnego – zwraca koszty zakupu. - Użytkownik akceptuje, że w przypadku bezzasadnego zgłoszenia gwarancyjnego lub reklamacyjnego będzie zobowiązany pokryć wszystkie wynikłe z tego tytułu koszty, w tym m.in.: koszty transportu Towaru, koszty robocizny wyspecjalizowanego serwisu, koszty diagnozy w przypadku wykonania szczegółowych badań, itp.
§ 9
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sklep informuje, że w funkcjonowaniu Sklepu internetowego mogą wystąpić przerwy utrudniające lub uniemożliwiające korzystanie ze Sklepu internetowego, a wynikające z przyczyn technicznych (konserwacje, przeglądy itp.) lub z innych przyczyn od niego niezależnych.
- Aktualna treść regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Sklepu pod adresem www.ledoxrental.pl. Regulamin w brzmieniu obowiązującym Klienta, może być również przesłany nieodpłatnie Klientowi na każde jego żądanie w formie pisemnej lub elektronicznie.
- Regulamin Sklepu internetowego nie ogranicza praw Klientów wynikających z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywiny, ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, a także ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu zamieszczenia ich na stronie www.ledoxrental.pl i mają zastosowanie wyłącznie do umów sprzedaży zawartych po zamieszczeniu zmian.
- Data opublikowania regulaminu: 16 marca 2021.
Ostatnia aktualizacja regulaminu: 16 marca 2021.